Cand vorbim de comert cu amanuntul ne gandim in primul rand la metoda de desfacere si promovare. Deschiderea unu showroom/punct de lucru vizeaza in primul rand amplasarea si design-ul spatiului si in plan secundar aspectul produselor. Un amplasament intr-un loc cu “vad” genereaza trafic in showroom. Plecand de la acest principiu, proprietarii de spatiu cunosc aceste detalii si isi permit sa creascsa pretul spatiului, stiind ca genereaza vanzari prin simpla amplasare si prin beneficiile acestuia. Pentru a produce trafic in acel spatiu nu este suficienta simpla amplasare potrivita a acestuia. Mai avem nevoie de diverse reclame, bannere, sisteme de iluminare, manechine si decoratiuni etc. Totodata intervene prezenta angajatilor in spatiu. Este nevoie ca acestia sa fie amabili, prezentabili si priceputi, lucru greu de gasit in ziua de astazi.
In acest caz mai intervine si notiunea de putere de cumparare in acea zona. In cazul ideal in care avem spatiu intr-o zona buna, trafic si cumparatori, totul are un maxim/o limita.. Adresandu-ne in principiu unui public din zona respectiva, pierdem client din zone ceva mai indepartate. Aici putem deja sa incepem sa observam avantajele online-ului.
Avantajele unui magazin online
Daca ar fi sa asociem criteriile unui showroom bun cu cele alea unui magazin online putem observa niste avantaje in virtual, de ordin scalabil:
Amplasament – odata facuta prezenta in online, un magazin nu se adreseaza pe o arie definita. Acesta poate isi poate vinde produsele (in functie de contractul cu curierii) pe o arie foarte mare (judet, zona, tara, continent). Asadar, am iesit din acea zona cu putere de cumparare si ne adresam deja unui public net superior numeric.
Expunere – investitiile si bataile de cap aduse de design-ul unui showroom se pot transpune cu usurinta in realizarea unui magazin online cu un design prietenos si modern. Nu avem nevoie sa mai investim resurse in magazinul fizic pentru a ne adresa unui public limitat numeric, ci ne orientam deja prezenta in online, unde este mai usor sa iti intre un client in magazin printr-un singur click, comod, de oriunde
Puterea de convingere – publicul deja este educat in online. Acesta simte un magazin online de calitate, cu un design placut, elemente de trust si poze calitative. Nu mai avem nevoie de lumini in showroom, manechine si alte astfel de efecte. Cu pozele de produs potrivite clientul vede tot catalogul de produse, le filtreaza dupa preferinte si se convinge singur de calitate.
Clienti potentiali – desi se pastreaza notiunea de fidelizare a clientilor, numarul acestora este net superior in online. Un magazin online poate vinde oriunde, oricand, oricui. Clientii sunt mai fericiti ca nu trebuie sa se deplaseze, sa piarda timp si sa riste ca nu isi gasesc produsul dorit. Acestia pot naviga cu usurinta sa isi faca cumparaturile fara batai de cap si isi astepte produsul in locul dorit.
Observam deja avantaje in ambele cazuri. Vanzatorul isi creste numarul produselor vandute fara a interactiona direct cu clientii si isi prezinta produsele din intregul catalog fara sa faca nimic. Clientii care aplica filtre si vor sa afle detalii despre produse o fac singuri, fara sa fie nevoiti sa explice cuiva ce vor si cum vor, sa stea la coada sau sa astepte disponibilitate unui om sa le ofere consultanta dorita, care desigur, nu poate fi mereu cea mai buna.
Bineinteles ca nici in cazul magazinelor online nimic nu este simplu. Trebuie sa alegem platforma potrivita, pozele de calitate si promovarea cat mai buna. Colaborarea cu profesionisti poate fii costisitoare dar rezultatele sunt incomparabile. Numarul de vanzari este mult mai mare in cazul magazinelor online, procesul este mai automatizat si mai simplu, libertatea mult mai mare si convingerea clientului mai facila.
Realizarea unui magazin online
Cu putina documentare si rabdare, ajungem cu siguranta la succesul dorit! Un mic research prin site-urile concurente ne educa deja cu ce vrea sa vada clientul si colaborarea cu agentiile potrivite ne plaseaza cu siguranta in locul potrivit. In acest sens, avem deja cateva articole care te pot initia in aceasta lume a online-ului si mai mult ca sigur iti pot fii de ajutor.
– Cum sa alegi agentia de publicitate potrivita!
– Informatii pe care trebuie sa le ai in vedere in realizarea unui magazin online
– Realizare Magazin Online – Platforma OpenCart
– Promovarea unui magazin online
Cum realizarea unui site nu inseamna nimic fara promovarea potrivita, avem cateva informatii bine structurate care te pot ajuta sa pleci la drum!
Agentie de publicitate full service
Dispunem de toate uneltele necesare si experienta ne recomanda sa iti oferim ajutorul necesar unui business de success in domeniul online.
Link-uri utile:
– realizare magazin online
– branding
– facebook ads
– google ads
– cere oferta
– contact