In acest articol aratam cateva detalii de care trebuie sa avem grija atunci cand ne facem site-ul web al companiei. Aceste detalii ne pot diferentia in piata si clientii nostri nu vor ezita sa colaboreze cu noi.
Cum la nivel personal vrem sa aratam cat mai bine, avem grija de imaginea noastra si punem mare pret pe primele impresii create, asa ne dorim si pentru business-ul nostru. Vrem sa fim atractivi, cateodata sa parem ceea ce nu suntem sau dimpotriva, nu reusim sa aratam cum suntem de fapt…
Vorbind de business, fiecare detaliu este important: numele, sigla, cartile de vizita si mai ales site-ul web. In acest sens, neglijenta asezarii in pagina, a pozelor sau a culorilor alese ne pot da inapoi in relatia clientii. Daca avem o imagine neingrijita inseamna ca si modul de abordare al serviciilor prestate lasa de dorit.
Chiar daca folosim o tema de wordpress care arata bine nu este de ajuns. Mai jos enumeram cateva criterii la care trebuie sa fim atenti.
Culorile brand-ului folosite in site
Daca ne-am setat deja o identitate vizuala inseamna ca trebuie respectata in absolut toata imaginea companiei. Fie ca avem 1-2 culori in logo sau folosim gradient, brand-ul din acel moment este definit ca a folosi acel spectru de culoare. Dincolo de fundaluri si font-uri care de obicei se recomanda a fi de culori neutre (alb-negru-gri) nu trebuie sa iesim din culoare brand-ului si foarte subtil, culori complementare cu acesta.
De exemplu, in cazul agentiei noastre „Flat Studio” avem predominanta culoare albastra.. Aceasta culoare trebuie sa predomine in imaginea brand-ului si mai ales in site. Noi am ales sa folosim numai aceasta culoare si gradient-ul din logo pentru ca din fericire nu avem foarte multe elemente in site, dincolo de poze. In cazul in care era un magazin online, butoanele de „call to action” sau iconitele importante ar fi fost de o culoare complementara, conform pozei de mai jos.
Iconitele folosite in website
In cazul iconitelor este posibil sa avem cea mai mare bataie de cap! Avem multe variante si solutii dar totodata trebuie sa se potriveasca cu logo-ul si sa fie toate in aceeasi armonie. Daca logo-ul are linii subtiri sau font-urile din site nu sunt foarte impunatoare prin grosime/marime, automat iconitele trebuie sa fie in acelasi stil.
Totodata iconitele din website-ul nostru trebuie sa exprime acel mesaj pentru care sunt folosite, sa fie atat de clare in cat vizitatorul site-ului sa poata trece peste ele fara sa citeasca headline-ul asociat fiecarui icon. Bineinteles, folosim culori neutre sau complementare cu brand-ul definit…
Font-urile site-ului si ale brand-ului
De cele mai multe ori, dincolo de poze, design-ul unui site web poate fi facut numai din font-uri.. Marimea acestora, densitatea titlurilor, distanta dintr-e litere si alternanta stilurilor pot face totul.. De obicei este recomandat folosirea unui singur font in site dar sunt cazuri in care design-ul necesita folosirea si alte 1-2 font-uri pentru a face o „rupere de ritm” sau pentru a evidentia ceva.
Concret, in cazul site-ului nostru de prezentare, in paginile de „servicii” am folosit un font total diferit pentru „headline” si in rest peste tot este font-ul definit in brand-ul nostru, inca de la realizarea logo-ului.
Imaginile din website
Din pacate sau dupa caz, din fericire, pozele folosite in site fac diferenta cel mai evident. Sunt cele mai de impact elemente si pot strica totul! Daca folosim poze profesionale, mari, de impact ne pot salva in cazul in care nu avem cele mai potrivite asezari in pagina, font-uri sau iconite.. In caz contrar putem avea cel mai frumos site dpdv. asezari, font-uri, iconite etc. dar imaginile sa fie slab calitative sau pur si simplu banale astfel incat sa fie stricata toata imaginea site-ului.
Bineinteles ca dincolo de estetica este crucial ca site-ul nostru sa foloseasca platforma potrivita update-uri la zi, bine optimizata dpdv. securitate, viteza de incarcare si responsive.
Daca te putem ajuta cu raspunsuri la diferite intrebari sau daca ai nevoie de un website profesional de prezentare sau magazin online poti folosi link-urile utile de mai jos.